25 Mart 2012 Pazar

Rehabilitasyon merkezi




1.Bu okulda kaç kişi eğitim görüyor?
-111 kişi eğitim görüyor
2.Sınıflar kaç kişilik?
-Bireysel eğitim.Seans seans alıyoruz.Bir de grup derslerimiz var.Grup derslerinde 5 6 çocuk var.
3.Hangi üniversiteden mezunsunuz?
-Ben eğitim enstitüsü mezunuyum.
4.Hangi eğitim metodlarını kullanıyorsunuz?
-Geçerli olan tüm medotları kullanıyoruz.
5.Mesela?
-Göze ve kulağa hitap eden medotlar,materyaller..
6.Ne tür materyaller kullanıyorsunuz?
-Özel eğitime uygun.
7.Siz bu bölümü neden seçtiniz?
-Ben görme engelliler okulunda çalıştım 10 yıl dolayısıyla braille alfabesini biliyorum.Aynı zamanda görme engellilerin eğitimini aldım ve emekli olduktan sonra burda çalışıyorum.Onlara faydalı olmaya çalışıyorum.
8.Yaşadığınız zorluklar neler?
-Tabi ki çeşitli zorluklar var ama çok önemli çözülemeyecek sorunlar yok.Genelde materyal konusunda zorlanıyoruz.Evde yapılması gereken modüllerin kazanımlarını veliler evde çalışmıyor.
9.Engelli bireyler nasıl kayıt oluyor?
-Bizi bulmaları için engelini ispat edecek tıbbi kanı konulmuş dolayısıyla hastaneden almış bir engellini gösteren raporu olması lazım.O raporla ilçe milli eğitimde rehberlik araştırma merkezinden eğitim tanısını koyduracak.Eğitim raporu alacak.Sonra bize gelip kaydolacak.
10.Maliyeti nasıl karşılıyorsunuz?
-Maliyeti devlet karşılıyor.Biz veliden herhangi bir ücret almıyoruz.Servis ücreti de almıyoruz.Bireysel dersler için 375 lira grup dersler artı bireysel dersler içinde 470 lira ama hepsini devlet karşılıyor.
11.Okulda verilen eğitim evde nasıl değerlendiriliyor?
-Çocuk burda kazandığı davranışları evde sergiliyor.
12.Personelleri nasıl seçiyorsunuz?
-Alınan personel buranın ihtiyacına cevap vermeli.
13.Bir bireye bişey olduğu zaman ne yapıyorsunuz?
-Fiziksel olarak bişey olduğunda burada sağlık ocağı var hemen oraya götürüyoruz.Ruhsal olarak da psikologlarımız var onlar yardımcı oluyor.
14.Daha çok ne tür etkinlikler yapıyorsunuz?
-Müzik aleti çalma,birlikte oyun oynama,küçük skeçler,dramalar.Tiyatroya götürüyoruz.Uygun olan çocuklarımızı sinemaya götürüyoruz.
15.İlerleme kat etmeyen öğrencinizin üstesinden nasıl geliyorsunuz?
-Verilen modül öğrenciye uygunsa ilerleme kat ediliyor.Ama oldu da kat etmediyse öğrencinin yapabildiklerini yapıyoruz.Ama yapamadığını da göz ardı etmiyoruz onun üzerine çalışmaya devam ediyoruz.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder